STREET ART

Free hand graffiti: Dusseldorf Germany




Source

Nu när vintern har kommit så är det ju tyvärr för kallt för att vara ute och spraya själv, men man kan ju alltid kolla på andras verk och skissa lite grann. Någon gång i framtiden hoppas jag att jag kommer vara iallafall hälften så grym som dom som har skapat målningarna här ovanför, helt sick alltså.

Andra bilden gissar jag är målad med mallar, något som jag funderar på att pröva lite grann sen när det blir varmare. Man skär helt enkelt ut bilden man vill ha i tjockt papper alternativt tunn playwood och sen är det bara att spraya. Det är en teknik som gör att det är själva förarbetet som tar längst tid och inte målandet, så troligtvis kommer jag faila lite grann iallafall dom första gångerna eftersom att jag alltid vill plocka fram sprayburkarna och börja måla på en gång. Lite dåligt tålamod har jag nog allt!

Kommentarer
Postat av: Marigona

sv; men det är ju bra!

så vi får träffas lite iaf! :)

2010-12-12 @ 14:52:05
URL: http://toawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0