VARJE GÅNG ÄR SOM DEN FÖRSTA



Längesen med Petter och Veronica Maggio har varit en av mina absoluta favorit låtar ända sen den släpptes, den får mig att tänka tillbaka på stunder och få tillbaka känslor som jag helt hade glömt bort. Ett särskilt fint minne är när jag såg Petter live på en tvådagars festival i sommras, vi var inte säkra på om han skulle köra längesen eftersom att Veronica inte var där, men när han tog dessa ord i sin mun förstod vi på en gång vilken låt det var han syftade på och hela publiken började skrika.

 

"Det finns en låt som jag väldigt gärna vill köra här ikväll, men tyvärr så saknas ju den vackra tjejen som gör den med mig. Alltså tänkte jag att ni får ta över Veronicas stycken i LÄNGESEEEN!"


Ganska underbart. Att konserten sen spårade ur är väl en annan historia, men när han körde längesen och hela publiken sjöng med i Veronicas delar så var det rätt oslagbart. Fint. Att nu Amanda Berg och hennes kompis har gjort en liten annorluna cover på den är inte helt fel, lyssna på den här ovanför och njut (den är bäst efter sisådär en minut)!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0